Επιμορφωτική δράση για εκπαιδευτικούς, 20/4/21

Την Τρίτη 20 Απριλίου 2021 συμμετείχα, έπειτα από πρόσκληση της συντονίστριας εκπαιδευτικού έργου Μεσσηνίας και Λακωνίας κυρίας Στέλλας Σαραντοπούλου, σε διαδικτυακή επιμορφωτική δράση για εκπαιδευτικούς με τίτλο «Η δημιουργική αξιοποίηση του παιδικού βιβλίου στο Νηπιαγωγείο», μαζί με τη Βίκυ Ξανθοπούλου, νηπιαγωγό και εμψυχώτρια, εμπνεύστρια της βραβευμένης δράσης «Παίζουμε βιβλίο», και τον Απόστολο Πάππο, δημιουργό και αρθρογράφο του Elniplex.

Στην εισήγησή μου, με τίτλο «Από το μυαλό του συγγραφέα σε αυτό του παιδιού. Τι έμαθα από τις επισκέψεις μου στα σχολεία», διατύπωσα μια σειρά από σκέψεις και προβληματισμούς που προέκυψαν από ερωτήματα που δέχομαι συχνά αναφορικά με τα βιβλία μου (Ποιο είναι το θέμα των βιβλίων σας; Πόσα θέματα ταυτόχρονα μπορεί να έχει ένα βιβλίο; Τι μαθαίνουμε από ένα βιβλίο; Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε;) αλλά και από τις εμπειρίες μου κατά τις επισκέψεις σε δημοτικά και νηπιαγωγεία (Ποιες οι στοχεύσεις των εκπαιδευτικών; Πώς “διαβάζουν” τα παιδιά; Ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην αναγνωστική ωριμότητα; κ.ο.κ.)

Ευχαριστώ την κυρία Σαραντοπούλου για την πρόσκληση, όπως και τους δύο άλλους ομιλητές για τις ενδιαφέρουσες και ουσιαστικές δικές τους εισηγήσεις, που θεωρώ ότι μπορούν να συμβάλουν στο να ανοίξει και να απλωθεί μια μεγάλη κουβέντα με στόχο την αναβάθμιση όχι μόνο της παρουσίας του ίδιου του παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου στα σχολεία αλλά και του τρόπου διαχείρισής του από εκπαιδευτικούς και γονείς.